Fort Wayne

Mina Western inlägg. Uppdateras 1-3ggr veckan.

High Chaparral 2012-4

Kategori: High Chaparral

Årets sista resa till High Chaprral blev med husvagn och fyra härliga dagar,
tyvärr har vår lilla husvagn blivit för liten för vår familj så alla sov lite dåligt.
Men vädret var får man väl säga var hyfsat
 
Till denna sista resa för året hade några i vårt sällskap jobbat med sina kreationer
och jag måste säga att jag är imponerad hur duktiga dom varit.
 
Min fru hade hade jobbat med att virka en sjal vilket tog lite tid, men sen sydde
hon en kjol och en liten handväskpåse på några dagar.
Hon planerar att göra en mer kompliserad klänning längre fram.
Jag tycker hon lyckades bra.
Den för dagen skäggige Sheriffen från Fort Wayne brukar hänga på kvinnfolket
på HC.
 
 
Ett annat par som vi brukar åka med är Janne och Monica. Monica hade
lagt ner flera veckor på att sy sin vackra klänning och den blev sanslöst fin.
Två ton blå.
Janne som aldrig sytt i mer än en knapp i sitt liv köpte tyg och räverer och sydde sig
ett par kanonfina sydstatsbrallor och med fräck undertröja från överskottslager samt en
ny rock blev han perfekt som rebell.
 
 
Malin här med Victor som oxå ingår i sällskapet från Söder hade tillsammans med
morsan Monika jobbat på sin klänning i härligt svart och mörkblått material,
denna klänning blev oxå kanonfin, och jag måste säga att dom är jättesnygga i sina
nysydda klänningar. 
 
 
Här är hela gänget från Fort Wayne in the south
 
 
Här kommer lite bilder från olika ställen på HC där man ser dom nyekiperade.
 
 
 
Och till sist min egen lilla solstråle LisaMarie som gillar saloon looken och planerar
något nytt cool till nästa år.
 
 
Gillar hennes snygga frisyr.......
 
 
 Härliga westernhälsningar från Södern...nu åker jag en runda till South Dakota
får se om jag hinner blogga därifrån.
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Marie säger:
    2012-08-15 | 00:20:00

    Va snygga ni är allihopa! Duktiga på att sy också! Elof har jag nog aldrig sett i skägg heller, eller?

    Svar: Tack Marie!
    The StarMan

  • Clinen säger:
    2012-10-01 | 13:24:43
    Bloggadress: http://clinensljuvafemtiotal.weebly.com

    Coolt! Ser riktigt roligt att skapa sina egna kläder och dra iväg på en hel helg så. =)

    Svar: Ja det är bara att hänga på.
    The StarMan

Kommentera inlägget här: