Fort Wayne

Mina Western inlägg. Uppdateras 1-3ggr veckan.

FILMTIPS 1: Rio Bravo 1959

Kategori: WESTERNFILMER

Film Tips
 
RIO BRAVO 1959
Howard Hawkes
 
En film som man aldrig blir trött på att titta på är RIO BRAVO med John Wayne,
Dean Martin, Ricky Nelson,
Angie Dickinsson och den oförglömlige Walter brennan som "Stumpy"

Har nog sett den 50 ggr nu.
 
Oförglömliga komentarer, Sångduetten med Ricky och Dean och Angie i trikåer.
 
Ett exempel:
" När Wayne (Chanse) slår in skallen på cowbojen i saloonen med winchestern
säger Dean (Dude) till honom "Hey Chanse Take it easy-
oh
I´m not gone hurt him" säger Chanse.
 
Detta är en typisk 50-talsrulle och visar Johan Wayne på toppen av sin kariär.
Storyn är typisk, hjälten vinner och inga överaskningar direkt men för oss
som bara gillar Wayne är det höjdare.
 


Några av många filmaffisher 

 

 
 
Din revolver är lite trög "stumpy" gör det något om jag filar lite på avtryckare?
"Det gör det,Jag vill ha den trög"



C: Kan du inte kasta dynamiten lite längre?
S: Du är aldrig nöjd, vad skulle du göra om jag inte var här och kastade åt dig?
C: Kasta själv.
S: Ja det skulle du antagligen.



C: Om du bär den där dressen ofentligt så arresterar jag dig

: Du har verkligen ett konstigt sätt att säga att du älskar mig

Kommentera inlägget här: